Klachtencommissie

Heb je een klacht over OSU Radio of TV dan kun je dat via het klachtenformulier aan ons laten weten.
Hoe gaat Omroep Stichting Uitgeest om met klachten?

Klachtenprocedure
Een verantwoordelijke omroep Het is van belang dat onze luisteraars, kijkers en bezoekers met ons in contact kunnen treden over klachten die ze hebben over een van onze uitingen, item of overige reportages. Daarom is er een klachtenprocedure in het leven geroepen. Op die manier zorgen we ervoor dat er gestructureerd mee omgegaan wordt. De directie draagt de eindverantwoordelijkheid. Ook alle medewerkers dragen verantwoordelijkheid voor het doorgeven van klachten en het luisteren naar de klachten van onze regiogenoten. Medewerkers Alle medewerkers zijn verantwoordelijk voor het correct in ontvangst nemen van een klacht.

Klachtenbehandelaars
De klachtenbehandelaar is verantwoordelijk voor de afwikkeling van de klacht, de archivering van het klachtenformulier en de daaraan gerelateerde documenten.

Directeur-bestuurder/eindredacteur
De directeur-bestuurder is verantwoordelijk voor de analyse van de klachten en de realisatie van daaruit voortvloeiende preventieve maatregelen. De verantwoordelijkheid van de eindredacteur betreft klachten over de journalistieke inhoud van onze uitingen.

Verwerking klacht
Mensen die een klacht hebben, moeten deze op een eenvoudige manier kunnen indienen. Klachten kunnen op diverse wijzen worden ingediend: mondeling, schriftelijk, telefonisch en via e-mail. Het klachtenformulier is in pdf beschikbaar voor het inleveren van de klacht. Dit formulier kan worden gebruikt voor zowel de klager als medewerkers. Laat de klagende partij kiezen welke manier de voorkeur heeft. Alle binnengekomen klachten worden centraal geregistreerd en zo snel mogelijk afgehandeld. De klager moet binnen vijf werkdagen op de hoogte worden gesteld van de ontvangst van de klacht en zo snel mogelijk te weten krijgen of en wat we ermee doen. Twee-wekelijks worden de geregistreerde klachten en de afhandeling ervan besproken in het MToverleg. Afhankelijk van de aard of ernst van de klacht wordt deze door de ontvanger zelf afgehandeld, doorgespeeld naar een collega, die over het desbetreffende onderwerp gaat, of doorgegeven aan de directeur/eindredacteur.

Je vindt het klachtenformulier hier. Je wordt verzocht het formulier uit te printen, in te vullen en te mailen naar [email protected]. Opsturen per post mag natuurlijk ook. Stuur het formulier dan naar Omroep Stichting Uitgeest Middelweg 28 1911 EH Uitgeest. Nadat het formulier is ontvangen, krijg je binnen vijf werkdagen van ons een reactie.


Onze website maakt gebruik van cookies, door accepteren te klikken gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies " om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met het bezoeken van onze website en te gebruiken zonder uw cookie instellingen te wijzigen of u klikt hiernaast op "Accepteren" dan bent u akkoord met deze instellingen. We maken gebruik van functionele en analytische cookies. De daarmee verzamelde gegevens worden niet gebruikt om activiteiten van individuele gebruikers te volgen. Door op accepteren te klikken geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies bij bezoek aan deze website. Meer weten over deze cookies? Klik dan op informatie.

Sluiten