Tips om Pasen “ongeschonden” door te komen

UITGEEST – Pasen staat voor de deur en om deze dagen netjes door te komen geeft onze Gewichts- en voedingscoach Inge Verbaan tips en heeft zij lekkere recepten. Inge is gediplomeerd gewichtsconsulente en gevestigd in Uitgeest. In haar praktijk begeleid ze volwassenen, kinderen en groepen op hun weg naar een gezonde leefstijl!

Tips

  • Haal niet te vroeg paassnoep of paaseitjes in huis
  • Als je paaseitjes haalt, doe dan kleine ongevulde pure chocolade eitjes
  • Natuurlijk is het voor de kinderen ook een feestje en wil je die vaak niet het lekkers ontnemen, maar kinderen vinden het vaak ook al een feest als je gezellig eieren met ze gaat schilderen.
  • Doe eens een heerlijke chocoladefondue van pure chocolade (min. 75% cacao) met allerlei stukjes fruit, zoals appel, peer, aardbeien, frambozen enz. Vinden kinderen ook heerlijk en leuk om te doen.
  • Wees voorzichtig met alcohol. Het zijn allemaal lege calorieën die er ook nog eens voor zorgen dat je meer eetlust krijgt.
  • Wees actief met de paas en ga er lekker op uit, een stevige wandeling, fietsen of een speurtocht met de kinderen houden in het bos of duin
  • Bedenk van tevoren wat je wel en niet gaat eten en ga niet met honger van huis.
  • Neem liever geen paasstol. 1 dun sneetje bevat al snel 167 kcal.
  • Ga je buiten de deur brunchen? Hou je dan bij salades, eiergerechten, magere vleeswaren, vis en neem thee in plaats van jus ‘d orange. En wil je dan toch een broodje eten, neem dan een volkoren broodje.
  • Neem ’s avonds een lichte maaltijd.
  • Pak direct na de pasen de draad weer op en hou eventueel een balansdag.

Voor Inge haar recepten klik je hier